Hvad gør jeg, når der er foretaget betalinger med mit betalingskort, som jeg ikke kan godkende, ikke selv har foretaget, eller jeg ikke har modtaget den vare jeg har købt? Hvad er en indsigelse?

Du kan oprette en indsigelsessag.

Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling hvis du har betalt med dit Dankort, Visa-delen af dit Visa/Dankort eller dit MasterCard.
Opdager du f.eks., at der har været korttransaktioner på din konto, du ikke kan godkende, ikke selv har foretaget, eller ikke har modtaget den vare, du har købt, har du mulighed for at få tilbageført betalingen.

Det gælder også, hvis der er foretaget en betaling med dit kort, som du ikke kan acceptere, f.eks. fordi du:

  • har opsagt et abonnement, og du stadig er trukket for betaling
  • har returneret en vare, men ikke modtaget pengene retur
  • har modtaget en forkert vare
  • ikke har modtaget pengene i pengeautomaten
  • er blevet trukket dobbelt beløb til den samme betaling.
Få adgang til det skema (indsigelse), der skal udfyldes ved at klikke her

Der kan gå op til 6 måneder, før sagen er afsluttet hos Nets.

Vi gør opmærksom på, at hvis indsigelsen afvises på grund af modpartens dokumentation, vil vi opkræve et gebyr på 800, kr. hos dig for uberettiget indsigelse.

Kontakt os
Åbningstider
Mandag - onsdag
Torsdag
Fredag
10.00 - 16.00
10.00 - 17.00
10.00 - 16.00

Find afdeling