Logo

Spærring af NetBank

Du kan spærre din NetBank ved...

...at ringe til bankens hotline på telefon 7333 1728. Uden for bankens åbningstid skal du dog ringe på telefon 7594 5093.

Det kan være relevant at spærre din NetBank, hvis

  • du har mistanke om, at en anden person forsøger at bruge din adgang til NetBanken
  • du har mistanke om, at en anden person uretmæssigt forsøger at anvende dit Dankort.

Derudover kan din adgang til NetBanken blive spærret, hvis

  • du indtaster forkert kodeord fem på hinanden følgende gange
  • du indtaster forkert nøgle fem gange
  • du indtaster forkert mærke fem gange i forbindelse med første login
  • du kontakter banken og beder os spærre din adgang til NetBanken
  • banken spærrer din adgang.

Du kan altid kontakte banken og få oplyst årsagen til, at din adgang er spærret.

Hvad sker der, når NetBanken spærres?

Når din adgang til NetBanken spærres, er systemet lukket, og du kan først få adgang til NetBanken igen, når spærringen er ophævet.

I det øjeblik din adgang til NetBanken spærres, sender banken automatisk et brev til dig. I brevet bekræfter banken, at din adgang til NetBanken er spærret. Sammen med brevet modtager du et brev, hvor du får mulighed for at få ophævet spærringen igen. (Modtager du ikke dette brev med posten i løbet af et par dage, bedes du kontakte bankens Hotline — 7333 1728).

Og hvad sker der, når du vi i gang igen?

Når banken har modtaget dit brev med anmodning om at få ophævet spærringen, vil din adgang til NetBanken kunne åbnes igen. Du vil derfor i løbet af et par dage modtage en ny kode med posten, så du igen kan logge på NetBanken. Du skal nu igennem et førstegangslogin, hvor du også skal indtaste dit mærke, som du noterede, da du tilmeldte dig NetBanken. Når dit førstegangslogin er gennemført, har du fået etableret din sikkerhedsløsning på ny, og du kan igen anvende NetBanken, som du plejer.